یکی از روش های معمول تبلیغات محصول تولیدی یا خدمت ارائه شده از طرف شما چاپ کاتالوگ و لیبل میباشد. کاتالوگ به عوان معرف محصول شما مورد استفاده تبلیغاتی قرار میگیرد بدین صورت که شما با معرفی جزییات محصولتان میتوانید بازار تبلیغاتی خوبی برای محصولاتتان ایجاد کنید.
نکاتی درباره طراحی کاتالوگ:
مواردی که جهت طراحی، آماده سازی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی باید به آن توجه شود :
(لازم به ذکر است که مطالبی که در ادامه گفته میشود در تمامی نرم افزار های طراحی قابل اجرا هستند.)
طراحی و چاپ کاتالوگ باید حتما با مد رنگ CMYK انجام شود.
- (برای مشاهده ی تفاوت بین طراحی با CMYK و RGB ، اینجا را کلیک کنید).
- ابعاد طراحی کاتالوگ در جدول بالا آمده است که می توانید از آن استفاده نمایید.
- رزولوشن یا وضوح طراحی کاتالوگ باید حتما 300DPI به اینچ باشد.
- (بعضی از طراحان با واحد سانتی متر طراحی میکنند که تنها موجب بالارفتن حجم فایل خروجی میشود و مزیت دیگری در چاپ ندارد.)
- در صورت امکان، فونت های مشکی خود را اورپرینت (overprint) کنید.
- سعی کنید از فونت های ریز و باریک استفاده نکنید.
- در زمینه های مشکی و قوی، برای حفظ فونت ها، سعی کنید اطراف نوشته های خود، یک خط مشکی تک رنگ قرار دهید تا فونت ها پس از چاپ با کیفیت بهتری دیده شوند.
- فرمت خروجی طراحی خود را به صورت JPG یا TIF آماده کنید تا فونت ها و طراحی دچار مشکل نشوند. اگر تعداد صفحات کاتالوگ زیاد است از فرمت PDF هم می توانید به عنوان خروجی و تحویل فایل به لیتوگرافی استفاده نمایید.
- (در صورت ارسال کار در فرمت JPG حتما کمپرس نرم افزار را به حالت بهترین کیفیت قرار دهید.)
- نوشته های مهم خود را با فاصله ی 1.5 سانتی متری از لبه ی کار قرار دهید چرا که در مرحله ی صحافی این فضا مورد نیاز است.
- اگر صحافی کاتالوگ شما نیاز به استفاده از چسب گرم دارد بهتر است تا در طراحی جلد، ضخامت عطف کتاب به طور دقیق محاسبه شود.
- سعی کنید در طراحی عطف کاتالوگ از رنگ های کناری روی جلد و پشت جلد استفاده کنید تا در صحافی مشکلی به وجود نیاید.
چاپ و بسته بندی طراحی ,کاتالوگ ,لیبل ,استفاده ,برچسب ,فونت ,قرار دهید ,طراحی کاتالوگ ,مورد نیاز ,بسته بندی ,باید حتما منبع
درباره این سایت